21 Σεπτεμβρίου 2014

ΧΡΥΣΩ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ



https://www.facebook.com/antonispapage/media_set?set=a.690429074377954.1073741830.100002326026016&type=1

19 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΧΡΥΣΩ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

Το Δημοτικό Σχολείο στη Χρύσω Ευρυτανίας,όπου υπηρέτησα το 1997.Εκεί έζησα πολύ όμορφες στιγμές,είχα καταπληκτικούς μαθητές και γνώρισα υπέροχους και απλούς ανθρώπους.Στο δωματιάκι του δασκάλου έμενα και ακριβώς από κάτω ήταν η αίθουσα διδασκαλίας.Η γυναίκα μου με την μπέμπα μας έμενε στο Καρπενήσι(εργαζόταν στη Βασική Βιβλιοθήκη, στον ΕΟΠ) κι εγώ έκανα τη διαδρομή 58χμ(από τα οποία 17χμ χωματόδρομος), δυο τρεις φορές τη βδομάδα.Ελπίζω να με έχει ο Θεός καλά,ώστε να μπορέσω να επισκεφθώ ξανά το χωριό,που τόσο αγάπησα!!!
(6 φωτογραφίες)
2 κοι

15 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ, Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ!

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ, Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ! ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΟΓΟΥΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ…

Η ελληνική γλώσσα δεν είναι τυχαία… Χτίστηκε πάνω στα μαθηματικά, και αυτό που ελάχιστοι ακόμα ξέρουν είναι ότι κάθε λέξη στην ελληνική έχει μαθηματικό υπόβαθρο.

Τα γράμματα στην Ελληνική γλώσσα δεν είναι στείρα σύμβολα. Όρθια, ανάποδα με ειδικό τονισμό, αποτελούσαν το σύνολο των 1620 συμβόλων που χρησιμοποιούνταν στην Αρμονία (Μουσική στα νεοΕλληνικά). Η πιο σημαντική τους ιδιότητα είναι ότι το κάθε γράμμα έχει μια αριθμητική τιμή/αξία, κάθε γράμμα είναι ένας αριθμός, οπότε κατ επέκταση και κάθε λέξη είναι ένας αριθμός.

Μια τεράστια γνώση κλειδωμένη-κωδικοποιημένη μέσα λέξεις λόγω της μαθηματικών τιμών που έχουν. Ένας από τους Πρωτοπόρους επί του θέματος ήταν ο μέγιστος Πυθαγόρας.

Οι αριθμοί, τα σχήματα, η αρμονία και τα άστρα έχουν κάτι κοινό, έτσι αντίστοιχα τα μαθηματικά (αριθμοί) η γεωμετρία (σχήματα) η αρμονία(μουσική) και η αστρο-νομία (αστήρ=α-χωρίς- στήριγμα + φυσικοί νόμοιπου τα διέπουν) ήταν αδελφές επιστήμες κατά τον Πυθαγόρα, που με την συγκεκριμένη σειρά που αναφέραμε ήταν η σκάλα για την εξέλιξη (=εκ -του- έλικος, DNA) του νου-ψυχής προς τον Δημιουργό.

13 Σεπτεμβρίου 2014

ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ

Φωτογραφία: Στρούνι, Ήπειρο ς 16 Φεβρουαρίου 1946.
Mάθημα στην ύπαιθρο . H απο υσία σχο  λικών κτιρίων και θρανίων, δεν μείωσε τη δίψα των παιδιών για γράμματα, στα χ ωριά με τα καμένα σπίτια και σχο  λεία.
Φωτο : Βούλα Παπαϊωάννου
Στρούνι, Ήπειρο ς 16 Φεβρουαρίου 1946.
Mάθημα στην ύπαιθρο . H απο υσία σχο λικών κτιρίων και θρανίων, δεν μείωσε τη δίψα των παιδιών για γράμματα, στα χ ωριά με τα καμένα σπίτια και σχο λεία.
Φωτο : Βούλα Παπαϊωάννου

11 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Στις περισσότερες χώρες του κόσμου ξεκινάει (αν δεν ξεκίνησε ήδη) η σχολική χρονιά, γεγονός το οποίο γεννάει σε εκατομμύρια παιδικές καρδιές ανάμεικτα συναισθήματα. Δύσκολα αποχωρίζεται κανείς το παιχνίδι και την ανεμελιά του καλοκαιριού, όμως, το αντάμωμα με τους φίλους και η ασφάλεια της σχολικής τάξης είναι για τα περισσότερα παιδιά πηγή χαράς. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως το ίδιο το σχολείο, τα βιβλία, η μάθηση, ο δάσκαλος, δεν αποτελούν δεδομένα αγαθά για όλα τα παιδιά. Υπάρχουν παιδιά, σε ορισμένες χώρες του κόσμου, για τα οποία η ύπαρξη σχολείου είναι ένα μικρό θαύμα· ένα θαύμα που απαιτεί από αυτά θυσίες, όπως το να περπατήσουν ώρες ή να έρθουν αντιμέτωπα με κακουχίες και κινδύνους.
Σύμφωνα με την UNESCO, τα τελευταία πέντε χρόνια, η προσπάθεια που γίνεται σε παγκόσμιο επίπεδο για βελτίωση της προσβασιμότητας έχει επιβραδυνθεί για οικονομικούς και άλλους λόγους. Οι δρόμοι που οδηγούν στο σχολείο είναι συχνά δυσδιάβατοι (ειδικά όταν έχει κακοκαιρία) ή ακόμα και επικίνδυνοι, και αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τον οποίον πολλά παιδιά εγκαταλείπουν το σχολείο.
children-going-to-school-around-the-world-56
Ανήκουστο βέβαια για όλους εμάς που μεγαλώσαμε σε χώρες του δυτικού κόσμου, και ίσως και λίγο δύσκολο να το φανταστούμε. Για τον λόγο αυτό οι φωτογραφίες που ακολουθούν έχουν ξεχωριστή αξία, πέραν της αμιγώς καλλιτεχνικής: ίσως, την επόμενη φορά που ο μικρός ή μικρή σας γκρινιάξουν για το πρωινό ξύπνημα, να σας φανούν χρήσιμες.
Gulu, Κίνα: Ταξίδι πέντε ωρών μέσα στα βουνά, σε μονοπάτι πλάτους λιγότερου από μισό μέτρο χρειάζονται οι μικροί μαθητές για να φτάσουν στο πιο απομακρυσμένο σχολείο του κόσμου. 

8 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΟΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ..


Φωτογραφία: Καλημέρα..
Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος
να 'ν' ήμερος να 'ναι άκακος
λίγο φαΐ λίγο κρασί
Χριστούγεννα κι Ανάσταση
κι όπου φωλιάσει και σταθεί
κανείς να μην του φτάνει εκεί
Μα ήρθαν αλλιώς τα πράματα
τονε ξυπνάν χαράματα 
τον παν τον φέρνουν πίσω μπρος
του τρώνε και το λίγο βιος 
κι από το στόμα την μπουκιά
πάνω στην ώρα τη γλυκιά 
του τηνε παίρνουνε κι αυτή
χαρά στους που 'ναι οι δυνατοί!
Χαρά στους που 'ναι οι Δυνατοί
γι' αυτούς δεν έχει χόρταση.
Οδ. Ελύτης
Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος
να 'ν' ήμερος να 'ναι άκακος
λίγο φαΐ λίγο κρασί
Χριστούγεννα κι Ανάσταση
κι όπου φωλιάσει και σταθεί
κανείς να μην του φτάνει εκεί
Μα ήρθαν αλλιώς τα πράματα
τονε ξυπνάν χαράματα
τον παν τον φέρνουν πίσω μπρος
του τρώνε και το λίγο βιος
κι από το στόμα την μπουκιά
πάνω στην ώρα τη γλυκιά
του τηνε παίρνουνε κι αυτή
χαρά στους που 'ναι οι δυνατοί!
Χαρά στους που 'ναι οι Δυνατοί
γι' αυτούς δεν έχει χόρταση.
Οδ. Ελύτης

6 Σεπτεμβρίου 2014

Μ' ΟΠΟΙΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΘΙΣΕΙΣ(ΠΑΣΟΚ),ΤΕΤΟΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ!!!


Τη στιγμή που υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία,το Υπουργείο Παιδείας έκανε για μια χρονιά ακόμη το ακατόρθωτο.Άφησε τα σχολεία χωρίς δασκάλους και προχώρησε σε χιλιάδες αποσπάσεις εκπαιδευτικών (χωρίς μοριοδότηση)σε διάφορες θεσούλες εκτός τάξης με μικροκομματικά κριτήρια,για ψηφοθηρικούς λόγους,καταπατώντας κάθε έννοια λογικής,δικαίου και αξιοκρατίας!
Η Συγκυβέρνηση ακολουθώντας πιστά τις τακτικές της εξυπηρέτησης συμφερόντων,που καταγράφηκαν στη συνείδηση του λαού ως "έργα" και "ημέρες" ΠΑΣΟΚ,πέταξε στον κάλαθο των απορριμμάτων τις υποσχέσεις της για δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων σε Δ/νσεις,φορείς,υπηρεσίεςΒιβλιοθήκες,ΓΑΚ κλπ....
2.118 αποσπάσεις εκπαιδευτικών
σε φορείς και άλλες υπηρεσίες εκτός σχολείου
(όσες ακριβώς και πέρσι, χωρίς να έχουν τελειώσει...)
Παρακάτω, ακολουθούν πίνακες με τις μέχρι τώρα αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς και άλλες υπηρεσίες εκτός σχολείου. Οι 3 πίνακες είναι ανά φορέα και ειδικότητα και η σειρά των φορέων και των ειδικοτήτων είναι κατά φθίνουσα σειρά με βάση το πλήθος των συνολικών αποσπάσεων. Υπάρχουν, επίσης, δυο πίνακες συγκριτικοί με πέρσι ανά φορέα και ανά ειδικότητα.
Στους πίνακες φέτος υπάρχουν ακόμη μηδενικά νούμερα για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ και το ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, αφού δεν έχουν γίνει εκεί ακόμη αποσπάσεις. Επομένως, στο τελικό νούμερο, θα πρέπει να υπολογίζονται τουλάχιστον άλλοι 100 εκπαιδευτικοί, άρα αύξηση σε σχέση με πέρσι.
Το νούμερο, λοιπόν, των 2.118 φέτος, σε σχέση με τους 2.121 πέρσι, δηλ βασικά 3 (ναι, τρεις!) λιγότεροι, χωρίς μάλιστα να έχουν ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις σε φορείς, έρχεται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις του Υπουργείου περί μειωμένων αποσπάσεων εκτός σχολείου φέτος κατά 30%.