31 Μαρτίου 2013
28 Μαρτίου 2013
50 χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ) στη σχολική τάξη
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πράγματα που κανένας άλλος επαγγελματίας
του χώρου δε γνωρίζει: ότι δεν υπάρχει ένα σύνδρομο ΣΕΠ/Υ, αλλά πολλά·
ότι το ΣΕΠ/Υ σπάνια εμφανίζεται “μόνο του”, αλλά ότι συνήθως εμφανίζεται
εκ παραλλήλου με άλλα προβλήματα, όπως οι μαθησιακές δυσκολίες ή τα
συναισθηματικά προβλήματα· ότι το πρόσωπο του ΣΕΠ/Υ αλλάζει, όπως
συμβαίνει και με τον καιρό, παράλογα και απρόσμενα· ότι η αντιμετώπιση
του ΣΕΠ/Υ, παρά τις διαφωτιστικές επεξηγήσεις που απαντούνται σε διάφορα
κείμενα, εξακολουθεί να απαιτεί σκληρή δουλειά και ιδιαίτερη
αφοσίωση.Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε το ΣΕΠ/Υ στην
τάξη – ούτε ακόμα και στο σπίτι. Ύστερα από όσα έχουν ειπωθεί και
γίνει, θα λέγαμε ότι η αποτελεσματική αντιμετώπιση του συνδρόμου στο
πλαίσιο του σχολείου εξαρτάται από την κατάρτιση και την επιμονή που
έχουν τόσο το σχολείο όσο και ο εκπαιδευτικός.Αν ο εκπαιδευτικός
εφαρμόσει τις ακόλουθες χρήσιμες συμβουλές, τότε η διδασκαλία σε μαθητές
με ΣΕΠ/Υ θα είναι πιο εύκολη και περισσότερο αποτελεσματική. Τα παιδιά
αυτά μπορούν να μεταμορφωθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους· εκεί
δηλαδή που ήταν οι πιο δύσκολοι μαθητές για σας, μπορούν να γίνουν στη
συνέχεια οι πιο ικανοποιητικοί. Με την επίμονη και τη συνεπή εφαρμογή
των τεχνικών που περιέχονται σε αυτές τις συμβουλές, με τη συνεργασία
των συναδέλφων, των γονέων και του μαθητή, μπορείτε να δείτε την
αποτυχία να αλλάζει πρόσωπο, να γίνεται ικανότητα και επιτυχία.Οι
συμβουλές απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, κάποιες θα
είναι προφανώς περισσότερο κατάλληλες για μικρότερους μαθητές, ενώ άλλες
για μεγαλύτερους· θέματα ωστόσο δομής, εκπαίδευσης και ενθάρρυνσης
είναι κοινά και αφορούν όλα τα παιδιά. 1. Πρώτον, σιγουρευτείτε ότι
έχετε να κάνετε με ΣΕΠ/Υ. Αναμφίβολα δεν είναι καθήκον του εκπαιδευτικού
να διαγνώσει το ΣΕΠ/Υ, μπορείτε όμως, και θα έπρεπε, να κάνετε στους
γονείς μερικές ερωτήσεις. Συγκεκριμένα, βεβαιωθείτε ότι έχει ελεγχθεί
πρόσφατα η ακοή και η όραση του παιδιού και ότι επίσης δεν υπάρχουν άλλα
ιατρικά προβλήματα. Βεβαιωθείτε ότι οι ανάλογη εξέταση ήταν επαρκής.
Συνεχίστε να κάνετε ερωτήσεις μέχρις ότου πεισθείτε. Την ευθύνη για όλα
αυτά την έχουν οι γονείς και όχι ο εκπαιδευτικός, ο εκπαιδευτικός όμως
μπορεί να υποστηρίξει τη διαδικασία. 2. Δεύτερον, οργανώστε την
υποστήριξή σας. Το να είσαστε εκπαιδευτικός σε μια τάξη όπου υπάρχουν
δύο τρία παιδιά με ΣΕΠ/Υ είναι τρομερά κουραστικό. Βεβαιωθείτε ότι έχετε
την υποστήριξη του σχολείου και των γονέων. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει
κάποιος ειδικός που να μπορείτε να τον συμβουλευτείτε όταν συναντήσετε
πρόβλημα (ειδικός σε μαθησιακές δυσκολίες, παιδοψυχίατρος, κοινωνικός
λειτουργός, σχολικός ψυχολόγος, παιδίατρος – το δίπλωμά του δεν έχει
σημασία). Εκείνο που πρέπει να σας απασχολεί είναι το αν γνωρίζει αρκετά
για το ΣΕΠ/Υ και έχει δει αρκετά παιδιά με ΣΕΠ/Υ. Βεβαιωθείτε ότι οι
γονείς συνεργάζονται μαζί σας και ότι οι συνάδελφοί σας μπορούν να σας
βοηθήσουν.
3. Τρίτον, να ξέρετε τα όριά σας. Μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια.
Εσείς ως εκπαιδευτικός δεν είστε υποχρεωμένος να είστε και ειδικός στο
ΣΕΠ/Υ. Γι’ αυτό δε θα πρέπει να διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια όταν
θεωρήσετε πως την έχετε ανάγκη.
25 Μαρτίου 2013
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 ΣΤΟ ΕΛΑΦΙ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
1/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΑΦΙΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
Με λαμπρότητα γιορτάσαμε την επέτειο της εθνικής Παλιγγενεσίας του 1821 στο χωριό μας.Οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός του Δ.Σχολείου Ελαφίου κ.Αντώνης Παπαγεωργόπουλος παρακολούθησαν τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών Μιχαήλ και Γαβριήλ που τέλεσε ο παπα-Δημήτρης, ο ιερέας του χωριού.Εκφωνήθηκε από τον εκπαιδευτικό του Σχολείου ο Πανηγυρικός της ημέρας και ακολούθησε η Δοξολογία στο Ηρώο που βρίσκεται στην πλατεία του χωριού μας.Με τη λήξη ακολούθησε η σχολική γιορτή στον ίδιο χώρο παρουσία αρκετών κατοίκων του χωριού,των γονέων και επισκεπτών.Τραγούδια και σκετς με θέμα τους ήρωες Σουλιώτες και το Σούλι παρουσίασαν τα παιδιά,θέλοντας να τιμήσουν τον αγώνα για τη λευτεριά της πατρίδας.Το Σούλι αποτελεί σπουδαίο παράδειγμα της γενναιότητας,της ανδρείας και της φιλοπατρίας των Σουλιωτών, που έπεσαν ηρωϊκά μαχόμενοι αντιμετωπίζοντας την οργή του Αλή Πασά.Τελειώσαμε τη γιορτή μας κάνοντας παρέλαση στην πλατεία μας,όπου οι μαθητές καταχειροκροτήθηκαν από τους παριστάμενους κατοίκους.
22 Μαρτίου 2013
EΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Το Αστεροσκοπείο βρίσκεται στην περιοχή της Γιάννουλης 5 km βορειοδυτικά από την πόλη της Λάρισας.
Το Αστεροσκοπείο Λάρισας συμμετέχει σε διεθνή αστρονομικά ερευνητικά προγράμματα με σημαντική προσφορά τα οποία σχετίζονται με τον Ήλιο, τις επιπροσθήσεις της Σελήνης και την αστρική φωτοηλεκτρική φωτομετρία. Επίσης συμβάλει και στον τομέα της γεωφυσικής με σχετικό πρόγραμμα. Τέλος το Αστεροσκοπείο Λάρισας έχει εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό χαρακτήρα για την ευρύτερη περιοχή του θεσσαλικού διαμερίσματος.
Το Αστεροσκοπείο Λάρισας συμμετέχει σε διεθνή αστρονομικά ερευνητικά προγράμματα με σημαντική προσφορά τα οποία σχετίζονται με τον Ήλιο, τις επιπροσθήσεις της Σελήνης και την αστρική φωτοηλεκτρική φωτομετρία. Επίσης συμβάλει και στον τομέα της γεωφυσικής με σχετικό πρόγραμμα. Τέλος το Αστεροσκοπείο Λάρισας έχει εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό χαρακτήρα για την ευρύτερη περιοχή του θεσσαλικού διαμερίσματος.
Προγράμματα στα οποία συμμετέχει το
Αστεροσκοπείο Λάρισας
- Ήλιος α. Φωτόσφαιρα
β. Χρωμόσφαιρα
γ. Sudden Ionospheric Disturbance (SID) - Επιπροσθήσεις Σελήνης Σημαντικό διεθνές αστρονομικό πρόγραμμα που αφορά το χρονικό προσδιορισμό των επιπροσθησόμενων και αποκαλυπτόμενων αστέρων από το δίσκο της Σελήνης.
Οι πραγματοποιούμενες παρατηρήσεις των επιπροσθήσεων της Σελήνης αποστέλλονται στην International Occultation Timing Association (IOTA), που έχει και τη διεθνή εποπτεία του προγράμματος.
Ο διεθνής κωδικός του Αστεροσκοπείου Λάρισας για το πρόγραμμα αυτό είναι SZ4L1. - Αστρική φωτοηλεκτρική φωτομετρία
α) Το Αστεροσκοπείο Λάρισας μετέχει από πολλών ετών στο διεθνές πρόγραμμα PEP της AAVSO που αποσκοπεί στη μελέτη μιας 80αδας ειδικά επιλεγμένων μακροπεριόδων μεταβλητών αστέρων εχόντων μικρό εύρος κύμανσης .
β) Πιλοτικά πραγματοποιούνται παρατηρήσεις με φωτοηλεκτρική και οπτική μέθοδο για τον προσδιορισμό των ελαχίστων και της περιόδου της ειδικής κατηγορίας μεταβλητών των Αλγολιδών (eclipsing binary stars).
γ) Μετέχει και στο παράλληλο πρόγραμμα , τη φωτοηλεκτρική φωτομετρική παρατήρηση του αστέρα IM PEG. Σκοπός των επίγειων και δορυφορικών παρατηρήσεων είναι να γίνει μια περίπλοκη δοκιμή ορισμένων πτυχών της θεωρίας της σχετικότητας.
- Γεωφυσικό πρόγραμμα
α) Με σεισμογράφο που διαθέτει το Αστεροσκοπείο Λάρισας γίνεται καταγραφή της σεισμικής δραστηριότητας της ευρύτερης Θεσσαλικής περιοχής. Οι εγγεγραμμένοι σεισμοί μετά τον υπολογισμό και τη καταχώρηση τους σε ειδικά έντυπα αποστέλλονται, στο Εργαστήριο Γεωφυσικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο των Αθηνών.
β) Επίσης εντός του πολεοδομικού ιστού της πόλης της Λάρισας είναι εγκατεστημένοι εννέα επιταχυνσιογράφοι με προοπτική την πύκνωση του αντισεισμικού δικτύου. Σκοπός του δικτύου των επιταχυνσιογράφων είναι ο προσδιορισμός της μέγιστης εδαφικής επιτάχυνσης κατά τομείς της Λάρισας.
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμαΣε ετήσια βάση το Αστεροσκοπείο Λάρισας επισκέπτονται μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Στην ειδικά διαμορφωμένη και εξοπλισμένη με σύγχρονα όργανα προβολής αίθουσα του β' ορόφου, πραγματοποιούνται ομιλίες και προβάλλονται κινηματογραφικές ταινίες ή βίντεο αστρονομικού ενδιαφέροντος. Επίσης, έχει καθιερωθεί κάθε Πέμπτη απόγευμα η ελεύθερη είσοδος στο κοινό.Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών επισκέψεων το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων που είναι μαθητής ο γιος μου,πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα διδακτική και επικοικοδομητική επίσκεψη στο Αστεροσκοπέιο.Τα παιδιά ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν για τα προγράμματα, τις δράσεις και τη λειτουργία του.
21 Μαρτίου 2013
ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ..."ΚΥΡ-ΜΕΝΤΙΟΣ"
Θα μπορούσε να είναι ο Κυρ-Μέντιος του Βάρναλη,όμως δεν είναι αυτός.Είναι ένας άλλος που είχε την ίδια ζωή με τον Μέντιο.Είναι το τελευταίο μουλάρι στο Ελάφι,η "Μπέμπα" του κ.Γιώργου Δήμου,του γείτονά μας στο Σχολείο.Δούλεψε σκληρά όλη της τη ζωή στα βουνά κουβαλώντας και σέρνοντας ξύλα και κούτσουρα.Ο κ.Γιώργος ήταν "Κερασιώτης" για πολλά χρόνια και την είχε στο βουνό μες στο δάσος.'Οταν τον ρώτησα μού είπε την ιστορία της:"Με αυτήν βγάζαμε το ψωμί μας και θα την κρατήσω μέχρι το τέλος της κοντά μου,μού είπε.Όταν πούλησα τα υπόλοιπα μουλάρια μου και ρίζωσα στο χωριό,αυτή έφυγε στο βουνό και κρύφτηκε μην την πάρουν έλεγε κουνώντας το κεφάλι του.Από τότε είναι εδώ στο χωριό και δεν την αλλάζω με κανένα όχημα,μού θυμίζει τα νειάτα μου και τη ζωή στο βουνό!".
Η Μπαλάντα του κυρ-Mέντιου | Βάρναλης Kώστας |
και πονάνε τα ρημάδια!
Kούτσα μια και κούτσα δυο,
της ζωής το ρημαδιό.
Mεροδούλι, ξενοδούλι!
Δέρναν ούλοι: αφέντες, δούλοι·
ούλοι: δούλοι, αφεντικό
και μ' αφήναν νηστικό.
18 Μαρτίου 2013
ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ
Χωρίς το παραδοσιακό πέταγμα του χαρταετού η σημερινή ημέρα λόγω άπνοιας.Δοκιμάσαμε όμως τα Σαρακοστιανά και την παραδοσιακή φασολάδα.Πρώτη προσπάθεια για να πετάξουμε το χαρταετό έγινε στο λόφο της Ανάληψης που δεν τα καταφέραμε.Αργότερα πήγαμε στο Πλατανόδασος "Μπάτζιος' στο Διαλεχτό για νέα προσπάθεια, πάλι όμως δεν πετάξαμε το χαρταετό.Δεν αφήσαμε όμως την ευκαιρία να απολαύσουμε τη φύση και επιστρέψαμε ανανεώνοντας για το επόμενο Σαββατοκύριακο την επίσκεψή μας.
ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πηγή:ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΟΣ
* Τι γνωρίζουμε για το περίεργο «πάντρεμα»του καρναβαλιού με τον Χριστιανισμό;
* Τι γνωρίζουμε για το περίεργο «πάντρεμα»του καρναβαλιού με τον Χριστιανισμό;
Η Ελληνική παράδοσις περασμένη από το "φίλτρο" της Ορθοδοξίας.
Πολλοί από εμάς επαναπαυόμαστε στο να γνωρίζουμε την Τσικπνοπέμπτη, την Καθαρά Δευτέρα και τη Μεγάλη Εβδομάδα. Πίσω, όμως, από αυτή την περίοδο κρύβεται το μυστήριο της Αγίας Γραφής και του Ευαγγελίου.
Γνωρίζουμε όμως ποια είναι η σημασία της νηστείας; Γνωρίζουμε ότι το τριώδιο και η αποκριά είναι λέξεις που καθορίζουν χαρακτηρίζουν την περίοδο που διανύουμε, ως περίοδο εξαγνισμού και προετοιμασίας για την Μεγάλη Τεσσαρακοστή που πλησιάζει;
Άραγε μπορούμε να ξεχωρίσουμε την αρχαία Ελληνική παράδοση, τα ειδωλολατρικά έθιμα, όπως είναι το καρναβάλι, κατάλοιπο της διονυσιακής λατρείας, από την νέα χριστιανική παράδοση, που στην διάρκεια του χρόνου αναμείχθηκαν για να δημιουργήσουν αυτό το περίεργο «πάντρεμα» των δύο αυτών τεραστίων δυνάμεων, του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού;
Άλλωστε, το καρναβάλι είχε ενταχθεί στη ζωή μας μόνο ως Έλληνες και όχι ως Χριστιανοί.
17 Μαρτίου 2013
ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΛΥΒΙΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Τελευταία Κυριακή της Αποκριάς σήμερα και παραβρεθήκαμε οικογενειακώς στα Μεγάλα Καλύβια,ένα καμποχώρι του Ν.Τρικάλων, με πλούσια παράδοση στις καρναβαλικές εκδηλώσεις και στα αποκριάτικα δρώμενα.Είναι γνωστό για τον "καραγκούνικο γάμο","το κάψιμο του Καρνάβαλου" και τις υπόλοιπες αποκριάτικες εκδηλώσεις, που διαδραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με μεράκι από τους κατοίκους. Το αστείρευτο χιούμορ και οι δραστήριοι νέοι του χωριού έκαναν γνωστό και ξεχωριστό το καρναβάλι των Καλυβίων.Παρουσιάστηκε μια αρκετά επιμελημένη παρέλαση αρμάτων και συνοδεύτηκε από χορούς σε latin ρυθμό από τα παιδιά και τους νέους του χωριού.Τα θέματα που κυριάρχησαν ήταν "Πολιτικοί και διαφθορά", "Μνημόνια και Τρόικα" και το πιο διασκεδαστικό "Φυλακισμένοι στον Κορυδαλλό ο Άκης,ο Μάκης και ...ο Λάκης". Την εκδήλωση έκλεισαν οι χορευτές με ένα υπέροχο τάγκο.Διασκεδάσαμε και μείναμε ευχαριστημένοι,γιατί όλα, όσα παρουσιάστηκαν ήταν αυθόρμητα με πολύ χιούμορ και αποτελούσαν αυτοσχεδιασμούς βγαλμένους από την ψυχή των συμμετεχόντων και των εμπνευστών του καρναβαλιού.
16 Μαρτίου 2013
Το γαϊτανάκι
Από τα λίγα έθιμα που διατηρούνται αυτούσια ως τις μέρες μας, το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της αποκριάς. Πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών αλλά και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο!
Δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν το χορό. Ο ένας κρατά ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα.
15 Μαρτίου 2013
ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΛΑΦΙ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
1/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΑΦΙΟΥ
Πραγματοποιήσαμε σήμερα την αποκριάτικη εκδήλωση του Σχολείου μας(πάρτι μασκέ) και με τις εξαιρετικές εμφανίσεις τους οι μαθητές,αλλά και το αστείρευτο κέφι και τη ζωντάνια τους,σκόρπισαν χαμόγελα,φωνές και ξεσήκωσαν το χωριό.Πολλές πιστολιές έπεσαν,όπως και πολλές χορευτικές φιγούρες.Το σχολείο μας ήταν το κέντρο του ενδιαφέροντος για τους κατοίκους του μικρού χωριού μας.
Τι πιο ζωντανό και ευχάριστο από τις παιδικές φωνές,τα γέλια και τις αποκριάτικες φάρσες.Χορέψαμε,διασκεδάσαμε με την ψυχή μας και ρίξαμε πολλές σερμπαντίνες και κομφετί.Στο τέλος μάς επισκέφθηκε και ένα σκυλάκι "ο Ερρίκος",στην αρχή διστακτικά στέκονταν στην πόρτα και όταν το αποφάσισε να μπει, έγινε το κέντρο του ενδιαφέροντος και διασκεδάσαμε όλοι με τις σκανταλιές του.
13 Μαρτίου 2013
KΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗΣ ΜΑΣΚΑΣ
1/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΑΦΙΟΥ
Και φέτος στο Σχολείο μας αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε τις δικές μας μάσκες,όχι για να ανταγωνιστούμε όσες τα παιδιά μπορούν να βρούν αυτές τις μέρες στα καταστήματα,ούτε και για λόγους οικονομίας. Ο σκοπός μας ήταν να φτιάξουμε ό,τι μπορούμε χρησιμοποιώντας απλά υλικά, που υπάρχουν στην τσάντα του κάθε μαθητή και να αναπτύξουμε δεξιότητες καλλιτεχνικές,εκφραστικές και που αναδεικνύουν το πνεύμα των ημερών της Αποκριάς. Στην αξιοποίηση του χρόνου της Ευέλικτης Ζώνης και της διαθεματικής προσέγγισης δραστηριοτήτων, συνδέονται τα Μαθηματικά(γεωμετρικά σχήματα), της Γλώσσας(ανοιχτές ερωτήσεις και δημιουργική γραφή),της Ιστορίας(σύνδεση της μάσκας με τα θεατρικά δρώμενα στην αρχαία αλλά και στη σύγχρονη Ελλάδα και γνωριμία με άλλους πολιτισμούς μέσα από κείμενα), της Αισθητικής Αγωγής(χειροτεχνία και πηγαία έκφραση ανάμειξης χρωμάτων). Εμείς μείναμε ευχαριστημένοι με το εικαστικό αποτέλεσμα και ευχόμαστε παντού να σκορπιστεί κέφι,διασκέδαση και γέλια,που τόσο χρήσιμα είναι στις καταθλιπτικές μέρες των Μνημονίων και των δεινών που έχουν προκαλέσει στον πυρήνα της κάθε οικογένειας.
10 Μαρτίου 2013
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΤΗ ΧΡΥΣΩ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 1997-1998
Η ΧΡΥΣΩ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ (κλικ εδώ)
Ένα άρθρο μου,που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Χρυσιώτικα Νέα'
Ένα άρθρο μου,που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Χρυσιώτικα Νέα'
Μια από τις καλύτερες χρονιές μου στην εκπαίδευση,έζησα στο χωριό Χρύσω Ευρυτανίας,'οχι μόνο επειδή ήμουν ακόμη "φρέσκος" στο επάγγελμα,αλλά κυρίως επειδή εισέπραξα απεριόριστη αγάπη από τους μαθητές μου και τους ντόπιους,που δε θα ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου.Ακόμη έζησα εκεί και γεύτηκα τη ζωή στην επαρχία,έμαθα πολλά από τους κατοίκους για τη φύση και λάτρεψα την Ευρυτανική ύπαιθρο. Στηρίχθηκα σε όσα αποκόμισα από την παραμονή μου στο χωριό και στήριξα τη μετέπειτα πορεία μου στις ίδιες και αναλλοίωτες αξίες. Συνεχίζω τον καθημερινό αγώνα στην εκπαίδευση, παραμένοντας απλός, εργατικός, ευχάριστος,ονειροπόλος και γεμάτος πάθος και αγάπη για τη δουλειά μου στο σχολείο με τους μαθητές μου.
9 Μαρτίου 2013
ΒΑΣΤΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΤΟΥ 2013
Κάθε μέρα καλούμαι να διορθώνω λάθη.
Λάθη στην ορθογραφία, λάθη στην ανάγνωση, λάθη στα προβλήματα…
Μα υπάρχουν άλλα που με βασανίζουν πιο πολύ.
Τα λάθη των ανθρώπων που ζουν μαζί κατά λάθος ή ακόμη χειρότερα κατ’ ανάγκη, τα λάθη των παιδιών που γεννήθηκαν κατά λάθος και μεγαλώνουν μέσα στο λάθος και τα λάθη των γονιών που φορτώνουν κατά λάθος στην υπόλοιπη κοινωνία.
Λάθη στην ορθογραφία, λάθη στην ανάγνωση, λάθη στα προβλήματα…
Μα υπάρχουν άλλα που με βασανίζουν πιο πολύ.
Τα λάθη των ανθρώπων που ζουν μαζί κατά λάθος ή ακόμη χειρότερα κατ’ ανάγκη, τα λάθη των παιδιών που γεννήθηκαν κατά λάθος και μεγαλώνουν μέσα στο λάθος και τα λάθη των γονιών που φορτώνουν κατά λάθος στην υπόλοιπη κοινωνία.
8 Μαρτίου 2013
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
1/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΑΦΙΟΥ
Παρακολουθήσαμε σήμερα με τους μαθητές μου στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμπάκας τη θεατρική παράσταση για παιδιά:"Ποιος θα σώσει τον Πλανήτη".Το θέμα της διαπραγματεύονταν περιβαλλοντικά προβλήματα από τη δραστηριότητα του ανθρώπου και τρόπους για να αποτραπεί μια μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή.Η παράσταση ήταν εξαιρετική, το μήνυμα και οι σκοποί πέρασαν στα παιδιά με τον καλύτερο τρόπο.Η προστασία του περιβάλλοντος και η προσπάθειά μας, να διαφυλάξουμε τον πλανήτη από τη μόλυνση, αποτελεί καθήκον του καθενός. Τα παιδιά όμως, ως αυριανοί μεγάλοι και πολίτες του κόσμου,πρέπει να ευαισθητοποιηθούν για τη διάσωση του φυσικού πλούτου, με την καλλιέργεια περιβαλλοντικής και οικολογικής συνείδησης.
7 Μαρτίου 2013
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΑΦΙΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
1/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΑΦΙΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
Όπως κάθε χρόνο,έτσι και φέτος σε όποιο σχολείο διδάσκω,την Τσικνοπέμπτη ψήνουμε με τους μαθητές μου, για να τσικνίσουμε τον αέρα λόγω της ημέρας.Το έθιμο που χάνεται στα βάθη των χρόνων, θέλει την δεύτερη εβδομάδα του Τριωδίου όλοι στα σπίτια τους να ψήνουν κρέας και ο καπνός από τα τζάκια να τσικνίζει τη γειτονιά και το χωριό.Αρχίζει η μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής και προετοιμαζόμαστε για το Πάσχα.Εμείς ψήσαμε στο σχολείο και το ρίξαμε στο τραγούδι και στο χορό.Και του χρόνου!
1 Μαρτίου 2013
Καλό μήνα!
Το
τέλος του χειμώνα και τον ερχομό των χελιδονιών γιόρταζαν τα παιδιά από
την αρχαιότητα με τα «χελιδονίσματα»....Σε κάθε μεριά της Ελλάδας, την
1η του Μάρτη τα παιδιά ξεχύνονταν
στους δρόμους για να καλωσορίσουν τα χελιδόνια, τους αγγελιοφόρους της
Άνοιξης.. Κρατούσαν στα χέρια τους ένα ξύλινο χελιδόνι και του κρεμούσαν
στο λαιμό κουδουνάκια .. Πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι και έλεγαν τα
«χελιδονίσματα» ενώ τα κουδουνάκια συνόδευαν το τραγούδι τους....
''..Ήρθε ήρθε χελιδόνα .. ήρθε και άλλη μεληδόνα ... κάθισε και λάλησε
... και γλυκά κελάηδησε:Μάρτη, Μάρτη μου καλέ..και Φλεβάρη φοβερέ..κι αν
φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις..καλοκαίρι θα μυρίσεις...κι αν χιονίσεις και
αν κακίσεις..πάλι Άνοιξη θ’ανθίσεις...'