28 Ιουλίου 2011

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ-ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2011

Ένα πολύ όμορφο 10ήμερο ξεγνοιασιάς, ξεκούρασης και απόλαυσης στην καλοκαιρινή ραστώνη, μας περίμενε όλους στην οικογένεια και φέτος. Ο σχεδιασμός και ο τελικός προορισμός για ολιγοήμερες διακοπές ήταν στην πανέμορφη και καταπράσινη Θάσο, συγκεκριμένα στη Σκάλα Ποταμιά, ένα γραφικό ψαροχώρι στο ανατολικό τμήμα του νησιού. Από τα Τρίκαλα απέχει περίπου 500 χμ. μέσω της Εγνατίας Οδού. Αφού ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί σε μια ώρα φτάσαμε και περάσαμε από τα Γρεβενά, συνεχίσαμε το υπέροχο ταξίδι μπαίνοντας σε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Το αυτοκίνητο κατάπινε τα χιλιόμετρα χωρίς καμία δυσκολία είχα την αίσθηση ότι απλά γλιστρούσε πάνω σε ένα ασφάλτινο χαλί και αφού περάσαμε τους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς της Κοζάνης, μετά από λίγη ώρα πρώτη έξοδο είχαμε στη Βέροια, για να επισκεφθούμε τη Βεργίνα, τους βασιλικούς τάφους των Μακεδόνων(Φίλιππος ο Β’),σε μια ώρα περίπου που καθίσαμε για να θαυμάσουμε τα μνημεία, πέρασε από τα μάτια μας η χρυσή και ένδοξη εποχή της μακεδονικής δυναστείας. Επόμενος σταθμός η Θεσσαλονίκη, η νύφη του Θερμαϊκού, πανέμορφη πόλη της Μακεδονικής γης και αγαπημένος μου προορισμός. Εκεί διανυκτερεύσαμε για να ζήσουμε λίγο στη φιλόξενη αγκαλιά της και να γευτούμε τη θαλασσινή αύρα στην παραλία της και στο Λευκό Πύργο. Την επόμενη συνεχίσαμε το ταξίδι μας για Θάσο. Σε δύο ώρες φτάσαμε στην Κεραμωτή και πήραμε το καραβάκι για το νησί.

ΣΚΑΛΑ ΠΟΤΑΜΙΑΣ – ΘΑΣΟΣ
Έδρα του νησιού είναι ο Λιμένας. Το νησί είναι κατάφυτο και η ξυλεία αποτελεί ένα από τα κύρια εισοδήματα των Θασίων, όπως και η εξόρυξη μαρμάρου, ο τουρισμός, το λάδι, οι ελιές, το μέλι κ.ά. Ελιές, πεύκα, πλατάνια, έλατα, φλαμουριές, κέδρα, κρανιές και άλλα ήμερα και άγρια δένδρα καλύπτουν τους μικρούς κάμπους μέχρι τις κορφές των βουνών.

Ποταμιά
H Ποταμιά είναι χτισμένη στους πρόποδες του βουνού Υψάριου. Πήρε το όνομά της από τα πολλά νερά και τα πολλά ποταμάκια που διασχίζουν το χωριό. Πετρόκτιστα σπίτια, με ξύλινες σκεπές και πυκνή βλάστηση συνθέτουν ένα πανέμορφο τοπίο. Δύο όμορφες εκκλησίες δεσπόζουν στο τοπίο. Η Ποταμιά είναι η πατρίδα του διάσημου γλύπτη Πολύγνωτου Βαγή και μπορείτε να θαυμάσετε τα έργα του στο ομώνυμο μουσείο που έχει ανεγερθεί προς τιμήν του.

Η Σκάλα Ποταμιάς 2-3 χλμ. μακριά από την Ποταμιά, βρίσκεται η Σκάλα Ποταμιάς που αποτελεί το παραθαλάσσιο τμήμα του χωριού. Ο κόλπος της Σκάλας Ποταμιάς, γνωστός και σαν Χρυσή Ακτή, είναι από τους πιο όμορφους του νησιού συνδυάζοντας πυκνή βλάστηση και πεντακάθαρη θάλασσα. Στο λιμανάκι της περιοχής δεσπόζει το επιβλητικό κτίριο του Ταρσανά, χτισμένο τον 19ο αιώνα από μοναχούς του Αγίου Όρους. Ανήκε στη ρουμάνικη Σκήτη του Αγίου Όρους ,κατασκευάστηκε το 1892 όπως αναγράφεται στην κτητορική πλάκα. Οι ίδιοι τεχνίτες έφτιαξαν και το δημοτικό σχολείο της Ποταμιάς εκεί όπου τώρα στεγάζεται το Μουσείο του μεγάλου γλύπτη Πολύγνωτου Βαγή. Ένα μεγάλο μέρος του κάμπου ανήκε στο Μετόχι, με καλλιέργειες αμπελιών, ελιών και οπωροφόρων. Αρκετοί κάτοικοι μάλιστα δούλευαν εκεί ως εργάτες. Στο υπόγειο του Αρσανά όπως τον ονόμαζαν οι Αγιορείτες έμπαινε η θάλασσα και υπήρχε μεγάλη πόρτα για να τραβούν τις βάρκες για επισκευή ή φύλαξη το χειμώνα.

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Όμως οι μέρες πέρασαν και το ταξίδι της επιστροφής ήταν γεγονός. Κατά την επιστροφή μας σταματήσαμε στη Σιάτιστα και θαυμάσαμε τα παραδοσιακά αρχοντικά και το πανέμορφο τοπίο. Ένας τόπος γεμάτος πλούτο που δεν έχει μόνο ένδοξο παρελθόν, αλλά και πολλά υποσχόμενο μέλλον. Αυτές ήταν οι οικογενειακές μας διακοπές, γεμάτες απόλαυση και ξεγνοιασιά, ίσως οι καλύτερες των τελευταίων χρόνων!