6 Απριλίου 2013

Bismarck - ΠΑΛΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ (ΑΝΑΠΑΛΑΙΩΜΕΝΑ)

Εταιρεία : BISMARCK
Τύπος : Ποδήλατο εργασίας  28’’
Χρονολογία κατασκευής :  1950-55 (το συγκεκριμένο αγοράστηκε το 1954 από το ποδηλατάδικο του Δημόπουλου 1300δραχμές,φέρει δε αριθμό κυκλοφορίας Τ2764 της τότε Διοίκησης Χωροφυλακής Τρικάλων, η οποία εκδόθηκε μερικά χρόνια αργότερα, γιατί υπήρξαν αρκετά κρούσματα κλοπών και κρίθηκε νομικά απαραίτητη για την πιστοποίηση της νόμιμης κατοχής. Η άδεια  κυκλοφορίας του σημειωτέον υπάρχει ακόμη).
Xώρα κατασκευής: Γερμανία
Το BISMARCK είναι το πιο γνωστό ποδήλατο σε αυτή την κατηγορία, το αγαπημένο  ποδήλατο της εργατιάς στην μεταπολεμική Ελλάδα. Απλή, στιβαρή, γερμανική κατασκευή, με καλή ποιότητα κύλισης.Το ποδήλατο έβγαινε χωρίς σχάρα.Αυτή κατασκευάζονταν στη βιοτεχνία μοτοποδηλάτων "Γκοργόλης",στα Τρίκαλα από γεμάτο χάλυβα,για να αντέχει το βάρος,καθώς χρησιμοποιούνταν ευρέως ως μεταφορικό μέσο.
Υπάρχουν τρία σήματα: αυτό με της δάφνες και διαγώνια το λογότυπο (μέχρι το 1943-45), αυτό με τον  «παππού» και τέλος  (μετά το 1975), αυτοκόλλητο σήμα. Η στάμπα του τιμονιού είναι  ανάγλυφη της Phillips.Η σέλα του είναι δερμάτινη με τα γνωστά σε όσους γνωρίζουν έξι ελατήρια.Είναι πολύ άνετη και αναπαυτική.Οι δύο οριζόντιοι σωλήνες του σκελετού έχουν πολύ μικρό κενό - οι παλιοί ποδηλατάδες τα ξεχώριζαν βάζοντας το δάκτυλό τους ανάμεσα: ο δείκτης μόλις που περνάει !
Κυκλοφόρησαν  και λίγα  ποδήλατα με τροχούς  26’’, που όμως  ήταν  πιο φτωχά και είχαν απλό δίσκο χωρίς το λογότυπο,  όπως  και λίγα γυναικεία, που φόραγαν τον καλό δίσκο με όλα τα σήματα του 28’’.
Σημείωση:Από το συγκεκριμένο ποδήλατο λείπει μόνο ο προφυλακτήρας της αλυσίδας (περιμένω εντός των ημερών έναν),για να είναι με όλα τα εξαρτήματα και ανταλλακτικά του γνήσια, όπως ακριβώς ήταν, όταν τα αγόρασε ο πατέρας μου και στο χρώμα του, που δημιουργήθηκε στο κομπιούτερ με υψηλή ανάλυση.
Σήμερα η αγοραστική αξία αυτών των σπάνιων ποδηλάτων είναι αρκετά υψηλή, αν βρεθεί πωλητής! (1.000 -3.000 ευρώ, ανάλογα με  την κατάσταση στην οποία βρίσκονται και την παλαιότητα).




Χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από τους "Φίλους του ποδηλάτου".