2 Απριλίου 2014

Εμπιστοσύνη , Αναγνώριση κι Αγάπη , λοιπόν , στον Έλληνα Δάσκαλο


Φωτογραφία: "Εμπιστοσύνη , Αναγνώριση κι Αγάπη , λοιπόν , στον Έλληνα Δάσκαλο"  

" Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών " ...

Η αξιολόγηση είναι ένα πολύ μεγάλο κι ευαίσθητο για τους εκπ/κούς θέμα. Στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε για να διώκει τους μη κομματικά αρεστούς, να μειώνει την αξιοπρέπεια των εκπ/κών, να διαχέει το φόβο και την εξάρτηση μέσα στο σχολείο και να μετατρέπει του εκπ/κούς σε πειθήνια όργανα των κρατούντων, χωρίς να προσφέρει τίποτε την αναβάθμιση του εκπ/κού και του έργου του. 

Αξιολόγηση Ναι αλλά από Ποιούς και με Ποιόν Τρόπο; 

Όταν ο τρόπος επιλογής των στελεχών είναι αναξιοκρατικός 

ΠΟΙΟΥΣ αξιολογητές θα αναδείξει και ποια αποτελέσματα θα έχει; 

Ακόμα: ΠΟΙΟΙ θα αξιολογούν τους αξιολογητές; 

Κι Ακόμα: Γιατί θα αξιολογείται ΜΟΝΟ ο εκπ/κός κι όχι τα προγράμματα, τα βιβλία, οι σχολικές δομές και υποδομές, τα οικονομικά στοιχεία, κλπ, κλπ; 

Η αξιολόγηση των εκπ/κών είναι ένα δόλωμα, που ρίχνουν εδώ και χρόνια οι κυβερνώντες για να αποφεύγουν τις ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ευθύνες τους για την κατάντια της δημόσιας εκπ/σης και να τις φορτώνουν στις πλάτες των εκπ/κών. 

Οι εκπαιδευτικοί προέρχονται από αριστούχους μαθητές των Λυκείων (μην ξεχνάμε που είχαν πάει οι βάσεις στα παιδαγωγικά πριν από λίγα χρόνια). Έχουν κάνει 4ετείς σπουδές στο πανεπιστήμιο, πολλοί έχουν μεταπτυχιακά, άλλοι διδακτορικά, έχουν παρακολουθήσει σχολές επιμόρφωσης και σεμινάρια. Γνωρίζουν γλώσσες, έχουν κάνει παιδαγωγική έρευνα, έχουν συγγράψει βιβλία και ΠΑΝΩ απ” όλα με το περίσσευμα της ψυχής τους κρατάνε όρθια τη δημόσια παιδεία, από τις εσχατιές της Πατρίδας μας έως τις μεγαλουπόλεις, την ώρα που οι κυβερνώντες θέλουν να τη βουλιάξουν, διότι πραγματικά αγαπάνε το λειτούργημά τους και τα παιδιά. 

Οι συνδικαλιστικοί αγώνες των εκπ/κών έβαζαν πάντα μπροστά τα συμφέροντα της παιδείας και μετά τα συμφέροντα του κλάδου τους. Γι” αυτό δεν είναι τυχαίο που ακόμα και σήμερα οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο στόχαστρο των κρατούντων σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση μα τους άλλους Δ.Υ. 

Δεν είναι καθόλου τυχαίο που σε όλες τις δημοσκοπήσεις, διαχρονικά, οι δάσκαλοι βρίσκονται στην κορυφαία θέση μεταξύ ΟΛΩΝ των επαγγελμάτων στην εκτίμηση και την εμπιστοσύνη του κόσμου. Καλό, λοιπόν, είναι να μη γενικεύουμε παίρνοντας αφορμή από μεμονωμένα περιστατικά και ΚΥΡΙΩΣ να κατανοήσουμε πως όταν «πυροβολούμε» τους δασκάλους «πυροβολούμε» τα ίδια μας τα παιδιά. 

Βαγγέλης Μητράκος Δάσκαλος GREEKTEACHERS.GR
Εμπιστοσύνη , Αναγνώριση κι Αγάπη , λοιπόν , στον Έλληνα Δάσκαλο"

" Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών " ...

Η αξιολόγηση είναι ένα πολύ μεγάλο κι ευαίσθητο για τους εκπ/κούς θέμα. Στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε για να διώκει τους μη κομματικά αρεστούς, να μειώνει την αξιοπρέπεια των εκπ/κών, να διαχέει το φόβο και την εξάρτηση μέσα στο σχολείο και να μετατρέπει του εκπ/κούς σε πειθήνια όργανα των κρατούντων, χωρίς να προσφέρει τίποτε την αναβάθμιση του εκπ/κού και του έργου του.

Αξιολόγηση Ναι αλλά από Ποιούς και με Ποιόν Τρόπο;

Όταν ο τρόπος επιλογής των στελεχών είναι αναξιοκρατικός

ΠΟΙΟΥΣ αξιολογητές θα αναδείξει και ποια αποτελέσματα θα έχει;

Ακόμα: ΠΟΙΟΙ θα αξιολογούν τους αξιολογητές;

Κι Ακόμα: Γιατί θα αξιολογείται ΜΟΝΟ ο εκπ/κός κι όχι τα προγράμματα, τα βιβλία, οι σχολικές δομές και υποδομές, τα οικονομικά στοιχεία, κλπ, κλπ;

Η αξιολόγηση των εκπ/κών είναι ένα δόλωμα, που ρίχνουν εδώ και χρόνια οι κυβερνώντες για να αποφεύγουν τις ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ευθύνες τους για την κατάντια της δημόσιας εκπ/σης και να τις φορτώνουν στις πλάτες των εκπ/κών.

Οι εκπαιδευτικοί προέρχονται από αριστούχους μαθητές των Λυκείων (μην ξεχνάμε που είχαν πάει οι βάσεις στα παιδαγωγικά πριν από λίγα χρόνια). Έχουν κάνει 4ετείς σπουδές στο πανεπιστήμιο, πολλοί έχουν μεταπτυχιακά, άλλοι διδακτορικά, έχουν παρακολουθήσει σχολές επιμόρφωσης και σεμινάρια. Γνωρίζουν γλώσσες, έχουν κάνει παιδαγωγική έρευνα, έχουν συγγράψει βιβλία και ΠΑΝΩ απ” όλα με το περίσσευμα της ψυχής τους κρατάνε όρθια τη δημόσια παιδεία, από τις εσχατιές της Πατρίδας μας έως τις μεγαλουπόλεις, την ώρα που οι κυβερνώντες θέλουν να τη βουλιάξουν, διότι πραγματικά αγαπάνε το λειτούργημά τους και τα παιδιά.

Οι συνδικαλιστικοί αγώνες των εκπ/κών έβαζαν πάντα μπροστά τα συμφέροντα της παιδείας και μετά τα συμφέροντα του κλάδου τους. Γι” αυτό δεν είναι τυχαίο που ακόμα και σήμερα οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο στόχαστρο των κρατούντων σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση μα τους άλλους Δ.Υ.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο που σε όλες τις δημοσκοπήσεις, διαχρονικά, οι δάσκαλοι βρίσκονται στην κορυφαία θέση μεταξύ ΟΛΩΝ των επαγγελμάτων στην εκτίμηση και την εμπιστοσύνη του κόσμου. Καλό, λοιπόν, είναι να μη γενικεύουμε παίρνοντας αφορμή από μεμονωμένα περιστατικά και ΚΥΡΙΩΣ να κατανοήσουμε πως όταν «πυροβολούμε» τους δασκάλους «πυροβολούμε» τα ίδια μας τα παιδιά.

Βαγγέλης Μητράκος Δάσκαλος GREEKTEACHERS.GR