6 Απριλίου 2014

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ-ΣΤΥΛΙΔΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΑΒΡΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Ω ξειν, αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ότι τήδε κείμεθα τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι Σιμωνίδης ο Κείος 
(Ω, ξένε διαβάτη που περνάς, ανάγγειλε στους Λακεδαιμόνιους ότι ταφήκαμε εδώ, υπακούοντας στα προστάγματά τους)-Επίγραμμα πάνω στον τάφο των Τριακοσίων που έπεσαν στις Θερμοπύλες-
                                  -ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο--ο-ο-ο--ο-ο-ο-ο-ο-ο-
 Η απάντηση «μολών λαβέ» (=«αφού / εφόσον έρθεις, πάρ'τα» ή κατά την πιο γνωστή μετάφραση «έλα να τα πάρεις», έμεινε αθάνατη στην παγκόσμια ιστορία, χαρίζοντας στον Λεωνίδα υστεροφημία ως πρότυπο γενναιότητας, θεματοφύλακα πάτριων αρχών, νόμων και καθήκοντος.

  Την Τετάρτη 2/4/14 επισκεφθήκαμε με τους μαθητές του σχολείου μας τις Θερμοπύλες, με το ΚΠΕ Στυλίδας-Υπάτης,που εκπονεί σχετικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα για την ιστορική σημασία της μάχης,σε συνεργασία με το  Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης, που βρίσκεται πλησίον του Μνημείου του Λεωνίδα.
Η Μάχη των Θερμοπυλών διεξήχθη το 480 π.Χ. (παράλληλα με τη ναυμαχία του Αρτεμισίου) μεταξύ των Ελλήνων και των Περσών, κατά την δεύτερη περσική εισβολή στην Ελλάδα. Οι Πέρσες είχαν ηττηθεί στον Μαραθώνα δέκα χρόνια νωρίτερα, γι αυτό και ετοίμασαν μια δεύτερη εκστρατεία, αρχηγός της οποίας ήταν ο Ξέρξης.
  Στο Κέντρο Μελέτης στο χώρο των θερμοπυλών και χρησιμοποιώντας  μέσα σύγχρονης τεχνολογίας (τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας) προβάλλονται τα ιστορικά γεγονότα της εποχής της μάχης των Θερμοπυλών,εκεί οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν γύρω από τα ιστορικά γεγονότα μέσω  ψηφιακής πλοήγησης, αλλά και παρακολουθώντας video  3D τεχνολογίας γύρω από την μάχη των Θερμοπυλών.
  Αρχικά παρακολουθήσαμε την εισαγωγική ταινία ενημέρωσης. Στη συνέχεια, στην αίθουσα διαδραστικών εφαρμογών, τα παιδιά εξασκήθηκαν σε δυναμικές οθόνες τραπέζια με θέμα το ιστορικό πλαίσιο της μάχης και την απήχησή της μέχρι τις μέρες μας. Εκεί, παίζοντας, συνέλεξαν πληροφορίες για τη μάχη των Θερμοπυλών.   Ακολούθησε η αίθουσα Εικονικής Πραγματικότητας, όπου παρακολουθήσαμε, με ειδικά γυαλιά την προβολή της τρισδιάστατης ψηφιακής ταινίας για το στρατιωτικό εξοπλισμό Ελλήνων και Περσών. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με ένα ταξίδι στο χρόνο στην εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας με θέμα την προετοιμασία των στρατιωτών πριν από τη σύγκρουση.
  Επισκεφθήκαμε στη συνέχεια τις Ιαματικές πηγές Θερμοπυλών(άλλοτε τουριστικό θέρετρο) και ενημερωθήκαμε για τη χρήση τους στη διάρκεια των χρόνων.

Μετά την ολιγόλεπτη ανάπαυλα,στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στη Στυλίδα.Το λεωφορείο σταμάτησε στο κέντρο της κωμόπολης σε μια πλατεία.Βρήκαμε έτσι την ευκαιρία και περάσαμε από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.Εκεί  περίμενε το τοπικό τρενάκι για το προγραμματισμένο δρομολόγιο προς Λαμία.

Ακολουθήσαμε την έξοδο και μπήκαμε στην Ιχθυόσκαλα,για να δούμε τα φρέσκα ψάρια που έφεραν οι ανεμότρατες το πρωί."Φρέσκα ψάρια!", "μυρίζουν θάλασσα!" φώναζαν οι ιχθυοπώλες πίσω από τους πάγκους τους.Βγαίνοντας από εκεί πήραμε το δρόμο για το "Πάρκο Λαού",εκεί καθίσαμε και ξεκουραστήκαμε σε έναν πολύ όμορφο χώρο, με κούνιες,διάφορα παιχνίδια,αναψυκτήριο κλπ.
  Η ώρα κύλησε γρήγορα και δεν άργησε η αναχώρηση και η επιστροφή στο χωριό μας.Ολοκλήρωσαμε την ωραία αυτή εκπαιδευτική επίσκεψη, γεμάτοι εικόνες, παραστάσεις, εμπειρίες και γνώσεις.
Ευχαριστώ θερμά τον κ.Γιώργο Κουραβάνα,εκπαιδευτικό του ΚΠΕ Στυλίδας-Υπάτης,για τη βοήθειά του και την ξενάγηση στους χώρους που επισκεφθήκαμε.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό,κάντε "κλικ" στον παρακάτω σύνδεσμο









Παπαγεωργόπουλος Αντώνης
Δάσκαλος